Миков: Свидетели сме на гротеска на избори с номера от рекламния пиар

Окт 21, 2015 ВИДИН Новини Избори 0 1216

Гротеска на избори, гротеска на българската демокрация

„Гротеска на избори, гротеска на българската демокрация.” Така председателят на НС на БСП Михаил Миков определи предизборната кампания, в която се залага на атрактивни номера от рекламния пиар, характерни за тункваните вафли и перилните препарати, вместо да се говори за политически платформи.  Той даде пресконференция във Видин днес, където подкрепи кандидата за кмет на БСП Людмил Димитров и кандидатите за общински съветници.

„Интересно ми е народни представители и министър-председател като говорят да не се политизират изборите. Как да не се политизират? Трябва остро да се политизира на базата на живота. Иначе се разчита на чорбата, на кебапчетата, на 50 лв., на маргиналните групи, на всякакви механизми, които нямат нищо общо с политическия избор. Изборите в демократичните системи са политически”, каза лидерът на БСП.

Миков беше категоричен, че трябва остро да се политизира и това трябва да бъде осъзната отговорност и на другите партии, и на медиите. Той припомни, че единствено БСП предлага политики със своите леви стандарти и в програмите на кандидатите си за кметове и общински съветници.

„В тази кампания се разчита на маргинализация, на физическото оскотяване на много български граждани, на притъпеното чувство за достойнство, на късата памет, на противопоставянето между хората и липсата на обществена солидарност, на политическата неосъзнатост”, поясни Миков.

Той сподели, че пазарът на гласове на тези избори е много очевиден  – редица партии включват в листите си хора, които доказано се занимават с тази дейност. Такива случаи има в листата на реформаторите в един от областните градове, в Лом, където в съвместна листа на АБВ, ДПС и БДЦ е включено известно лице с такива прояви от предишни избори. „Включването в листите на хора от криминалния контингент е твърде лош атестат за начина, по който се провеждат изборите в България”, каза председателят на БСП.

Миков: Без Дянков се кара по дянковски

„Без Дянков се кара по дянковски. Тупа се чувала по широката маса, вместо да се въведе прогресивно облагане”, коментира Миков по повод намерението на управляващите за въвеждане на данък „градина”.

Той припомни, че управляващите не обещаваха увеличаване на данъците, но първата работа, която направиха, беше да увеличат данък общ доход за бедните работещи, отнемайки им правото на възстановяване от 10 %.  Сега виждаме намерение за въвеждане на данък „градина”, което е същото като въвеждането на данък „колиба” през 2009 г., който беше отменен в 42-тото Народно събрание.

Същото е положението със социалното осигуряване, посочи лидерът на БСП, като даде пример с отказа да бъде увеличена облагаемата база от 8 на 10 минимални работни заплати, което е щяло да доведе до увеличение на приходите с 800 млн.лв.

„Първанов се гордее, че икономисали 1 млрд. като вдигнали възрастта на 67, съответно на 65 години. Това ли е политика на държава, в чиято Конституция пише, че е социална”, попита Миков.

Гласуването за БСП е модерно, затова има ментета

„Гласуването за БСП е модерно, щом други искат да използват нашето наименование”, каза Михаил Миков по повод кампанията в община Видин, в която Общинската избирателна комисия е уважила 25 жалби за злоупотреба с името на БСП от страна на  Земеделски съюз „Александър Стамболийски”.

Лидерът на партията поясни, че това му дава основание да смята, че след като името на БСП се използва в такава заблуждаваща реклама, значи има интерес в хората да гласуват за социалистическата партия.

„Разликата между ментето и оригинала е в политическата платформа. При ментетата няма политическа платформа, там има употреба на марката с цел заблуждаване на избирателите, получаване на гласове и власт. При нас тя е уплътнена с левите стандарти, с предизборните платформи на нашите кандидати. Така че е важно хората да знаят, че при ментето няма съдържание, там има само етикет”, каза Миков.